Webbinarium: Asset Management för D365 Finance & SMC samt Business Central, den 30e November

Detta webbinarium har passerat datum.

Är ni intresserad av information kring lösningen, vänligen skicka e-post till info@sherpas.se 

 

På det kommande webbinariet den 30e november kl. 14.00 kommer vi att visa fördelarna med Asset Management i Microsoft Dynamics 365 Finance & SCM och D365 Business Central. 

Asset Management, eller tillgångshantering, är en central del för många verksamheter.  inte minst ur ett underhållsperspektiv. Att effektivt kunna hantera företagets tillgångar under hela deras livscykel är avgörande för att uppnå operativ effektivitet och hållbarhet.

Asset Management i både Microsoft Dynamics 365 Finance & SCM och D365 Business Central möjliggör en sömlös integration av alla tillgångsrelaterade processer. Genom att centralisera och strömlinjeforma hanteringen av tillgångar kan företag förbättra: 

Systemmiljön 

- Helintegrerade systemlösningar reducerar behovet av kostsamma och underhållskrävande integrationer 

- En gemensam systemmiljö och ökar transparensen mellan olika avdelningar. 

- Förenklad versionshantering och en skalbar licensmodell 

Kontroll av tillgångsbeståndet 

- Bygg och hantera anläggningsregister med relevanta finansiella kopplingar 

- Insamling och lagring av komplett historik och livscykelstatus på tillgångar 

- Stöd för kritikalitets-klassning av tillgångar 

Systematiskt underhåll 

- Smidig hantering för alla typer av underhållsarbeten: avhjälpande, förebyggande, investeringar eller fakturerbara kundbeställningar. 

- Säkerställ efterlevnad avseende lagstadgade tillsyner och inspektioner för tillgångar. 

- Nyttja kopplingen mot lager för att specificera reservdelar för tillgångar, samt för effektivisering och optimering av lagerhantering och lagerhållning. 

- Skapa inköpsrekvisitioner/inköpsordrar och följ dess status direkt från arbetsordern. 

- Effektiv resursoptimering 

Prognoser, kostnadsuppföljning och beslutsunderlag 

- Förutse framtida utgifter med hjälp av förebyggande underhållsplaner såväl som historisk avhjälpande underhållsdata 

- Hög tillgänglighet till data för kostnadsuppföljning och analys  

- Förenkla budgetering och strategiska beslut genom att nyttja systematiska tillgångsdata som underlag. 

Stort utbud av värdeskapande Add-ons: 

- Mobil arbetsorderhantering 

- Kalenderbaserat planeringsverktyg 

- Riskhanteringsverktyg 

 

Anmäl er till webbinariet för att få en djupare förståelse och praktiska verktyg för att implementera och dra nytta av dessa funktioner inom Asset Management.

Vi kommer visa och betta hur dessa aspekter ytterligare kan stärka din verksamhet och optimera underhållet av tillgångar. 

Talare är Jens Lindström, Peter Hedström och Sarah Dahlbäck som alla har mångårig erfarenhet av att leda, implementera och förvalta Dynamics 365 Finance & SCM samt D365 Business Central inom båda nationella och internationella projekt. 

Anmälan till detta webbinarium görs på nedan länk

Vi har varit där du är.

Det är inte lätt att göra smarta, framtida val när det finns så många möjligheter. Våra konsulter tillhandahåller djup, branschöverskridande kunskap som hjälper Er att bryta ny mark och skapa en tydlig väg framåt.  

Vi tycker dessutom många konsulter pratar om var ditt företag behöver gå. Vi föredrar snarare att ta dig dit med hjälp av innovativa synsätt och lösningar. Vi har i över ett decennium hjälpt företag att sammanställa ett smörgåsbord av möjligheter, upplyst av data och trender som betyder något för ditt företag.  

För det är ju så, för att vara konkurrenskraftig måste din strategi inte bara anpassa sig snabbt till det som sker runt omkring dig,

Du måste dessutom vara tydlig var ni ska. 

Sherpas Group AB

Skellefteå (Huvudkontor)
Skeppargatan 23, 931 29 Skellefteå
Växel: 0910-508 00

Stockholm
Växel: 08-622 26 00

Support: 0910-508 25

Support: helpdesk@sherpas.se

E-post: info@sherpas.se

Visselblåsning - rapportera om missförhållanden

Vill du komma i kontakt med oss? Fyll i formuläret så kontaktar vi dig.

Helpdesk

Kontakta oss via telefon eller mail.

Vår Helpdesk-personal är redo att ta hand om din fråga så snabbt som möjligt.